تجربیات شخصی من ازگردشگری و سفر

در سفر های مختلفم برای رزرو هتل و یا اجاره ویلا، تجربیات جدید کسب کردم که با شما به اشتراک می گذارم.مهم ترین موضوع توانایی مقایسه قیمت هاست که در این وبلاگ می تونید با روش های مختلف آشنا شوید.

تجربیات شخصی من ازگردشگری و سفر

در سفر های مختلفم برای رزرو هتل و یا اجاره ویلا، تجربیات جدید کسب کردم که با شما به اشتراک می گذارم.مهم ترین موضوع توانایی مقایسه قیمت هاست که در این وبلاگ می تونید با روش های مختلف آشنا شوید.

تجربه های شخصی من از سفر

  • ۰
  • ۰

جاهای دیدنی مشهد را می شناسید ؟ شهر مشهد به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می شود. به همین دلیل است که هر سال نظر گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می کند، این عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبی و زیارتی در جنبه های گردشگری نیز پیشرفت های چشمگیری داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین جاهای دیدنی مشهد را به شما مسافرین عزیز معرفی نماییم


حرم امام رضا ( ع )

اولین و مهمترین جاهای دیدنی مشهد، حرم امام رضا (ع) است. طبق گفته برخی از منابع تاریخی پیکر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در روستای کوچکی در نزدیکی شهر توس به نام سناباد به خاک سپرده شده است. بعد از ساختن حرم امام رضا(ع) در این روستا، شهری در اطراف حرم ساخته شد که این شهر مشهد مقدس امروزی  است. حرم امام رضا(ع) از مهم ترین بناهای تاریخی و مذهبی ایران در مشهد به شمار می رود که هر سال 20 میلیون زائر از سراسر کشور و جهان برای زیارت آن به مشهد سفر می کنند.

 

آرامگاه فردوسی

فردوسی حکیم و شاعر گرانقدر و پرآوازه ایران زمین است که شاهکار ادبی اش، شاهنامه با گذشت هزار سال همچنان پابرجاست و نقش به سزایی در حفظ و پاسداشت زبان فارسی داشته است. شاهنامه فردوسی پیوندی عمیق با فرهنگ این سرزمین دارد به همین سبب آرامگاهش نیز همواره مورد توجه دوستداران فرهنگ و هنر بوده است. آرامگاه فردوسی از اصلی ترین جاهای دیدنی مشهد است، در باغی وسیع و مصفا در شهر توس قرار گرفته است .


میل اخنگان مشهد

میل اخنگان دارای 17 متر ارتفاع است، در 20 کیلومتری شمال شهر مشهد و در جاده توس قرار دارد. به علت وجود نقش و نگار های زنانه ای که بر روی دیواره های این برج وجود دارد، عده ای باور دارند که این بنا آرامگاه گوهر تاج، خواهر گوهر شاد آغا همسر شاهرخ تیموری است. کاشی های زیبای این بنا غارت شده است به همین دلیل برج ظاهری لانه زنبوری پیدا کرده است. در واقع میل اخنگان نماد دگرگونی معماری ایلخانی به دوره تیموری و یکی از جاهای دیدنی مشهد است.
 

مجتمع گردشگری چالیدره

یکی ار جاهای دیدنی مشهد دره چالیدره است. مجتمع گردشگری چالیدره در منطقه طرقبه واقع است . با توسعه امکانات تفریحی و گردشگری به  قطب گردشگری در مشهد تبدیل شده است . این سد بر روی رودخانه برای آبرسانی به زمین ها کشاورزی در سال 1376 ساخته شده است. از همان سال عملیات تبدیل منطقه چالیدره به یک منطقه گردشگری شروع شد. اگر به مشهد سفر می کنید، چالیدره یکی از مناطقی است که می توانید برای تفریح به آن جا بروید.

از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد

رستوران های ایرانی و فرنگی، کافی شاپ دلنشین ، تله کابین چالیدره، بانجی جامپینگ چالیدره، برج گردان چالیدره، ترن کوهستان، زیپ لاین، اسکله تفریحی، لمکده و چایخانه، تله سیژ چالیدره مشهد، عکاسخانه سنتی، امکانات تفریحی ویژه کودکان قایق موتوری، قایق پدالی و قایق پارویی در دریاچه چالیدره، کشتی شناور تفریحی، آموزش غواصی ، آموزش قایق سواری و مرکز ماساژ ماهی برای از بین بردن بافت های مرده پوست می‌باشند.

وجود این امکانات موجب شده تا به مرکز تفریحی-گردشگری در مشهد تبدیل شود.

  • ۹۸/۰۷/۱۰
  • karim safari

جاهای دیدنی مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی